FAQ

Leveringen/ophalingen ZONDER afspraak

Hoe kan ik mijn levering volgen?

Wanneer jouw bestelling verzonden wordt, ontvang je van ons een mail met het verwachte levermoment.

Kan ik mijn levervoorkeuren nog wijzigen in de track & trace? En tot wanneer?

Ja, dat kan. Je kan je levervoorkeuren wijzigen tot het moment van levering.

Welke levervoorkeuren kan ik aangeven in de track & trace?

Indien de verzender van jouw bestelling dit toe staat, kan je aangeven om jouw bestelling te laten leveren op een veilige plaats of bij een buur.
Indien je kiest om een veilige plaats op te geven, zorg er dan voor dat deze makkeljik toegankelijk, veilig, proper en droog is. Je bent zelf verantwoordelijk dat dit een plaats is waar jouw bestelling droog, proper en veilig staat.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je kan via track & trace steeds de status van je pakje volgen.

Mijn levering staat 'in voorbereiding', wanneer zal ik deze ontvangen?

Dit betekent dat de afzender heeft aangegeven dat hij je pakje wil verzenden via ons. Je pakje ligt in dit geval nog steeds bij de afzender. Als dit al een tijdje zo is, kan je het best de afzender contacteren voor meer details.

De leverstatus van mijn bestelling staat op 'afgeleverd', maar ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Wellicht werd jouw bestelling bij één van jouw buren geleverd. Je vindt dan een briefje in jouw brievenbus met het huisnummer waarop jouw levering gebeurde.
Indien je een veilige plaats aangaf in de track & trace, kan dit hier geleverd worden.
Indien je bestelling niet bij de buren of op een veilige plaats geleverd werd, neem je best contact op met de customer service van de verzender van jouw bestelling.

Ik weet niet wie de afzender van mijn ontvangen levering is. Hoe kom ik dit te weten?

Je kan via de track & trace link de naam en het adres van de afzender raadplegen.

Ik heb een mail ontvangen dat ik er een levering onderweg is van BD Logistics. Ik verwacht echter geen levering.

Het kan gebeuren dat een pakje verkeerdelijk wordt aangekondigd door de afzender. Negeer de e-mail als je geen pakje verwacht van deze afzender.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je een track & trace link hebt ontvangen, kan je aangeven waar we jouw bestelling mogen leveren (bij een buur, op een veilige plaats).
Indien je niets aangeeft, proberen we jouw bestelling zelf bij een buur te leveren. Er wordt dan een briefje in jouw brievenbus gestoken.
Indien het niet mogelijk was om jouw bestelling bij een buur of op een veilige plaats te leveren, bieden we jouw levering de volgende werkdag opnieuw aan.

Wat als mijn levering beschadigd is?

Heb je een beschadigd pakje ontvangen? Neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

Kan ik een klacht indienen als mijn bestelling beschadigd, verloren of niet bezorgd is?

Als je de ontvanger bent van het pakje kan je zelf geen klacht indienen. Neem daarom contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is.
Heb je een beschadigd pakje ontvangen, neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

De BD Logistics koerier heeft niet aangebeld.

Neem contact op met BD Logistics.

Kan iemand anders mijn levering in ontvangst nemen?

Indien de afzender van jouw bestelling ervoor gekozen heeft deze alleen aan een specifieke ontvanger te overhandigen, is dit alleen mogelijk met de persoonlijke code die je ontvangen hebt. Indien er geen specifieke instructies werden gegeven door de verzender, kunnen we jouw bestelling afgeven aan diegenen op het leveradres.

Leveringen/ophalingen MET afspraak

Ik heb een afspraak gemaakt voor de levering van mijn bestelling. Dien ik hiervoor iets te voorzien?

Je hebt van ons een instructiemail ontvangen met alle details. Afhankelijk van het type levering, is het mogelijk dat er zaken dienen voorzien te worden.
Indien je deze instructiemail niet ontvangen hebt, of hierover vragen hebt, gelieve dan contact op te nemen met onze helpdesk: adminstration@bdlogistics.be.

Ik heb een afspraak voor levering van mijn bestelling. Ik kan echter niet aanwezig zijn op dit moment. Kan ik mijn afspraak nog verplaatsen?

Je kan tot 3 dagen voor de geplande levering jouw afspraak nog verplaatsen. Hiervoor contacteer je ons best via mail (administration@bdlogistics.be) of telefonisch (+32 3 435 9315). Wanneer jouw levering over minder dan 3 dagen gepland staat, werd ons logistiek proces reeds opgestart. Aan het verplaatsen van een reeds ingeplande levering, kan dan een kost verbonden zijn. Neem in dit geval ook contact op met ons. 

Wat als mijn levering beschadigd is?

Neem contact op met ons via administration@bdlogistics.be.

Afhaalpunten

Wie mag mijn zending ophalen in het afhaalpunt?

Iedereen mag je pakje afhalen in een afhaalpunt, zolang hij of zij beschikt over de barcode die je kan terugvinden op de bevestigingsmail.

Hoe weet ik of mijn bestelling reeds beschikbaar is in het BD Logistics afhaalpunt?

Je wordt geïnformeerd via mail wanneer jouw bestelling in het afhaalpunt beschikbaar is. Indien je hierover vragen hebt, neem je best contact op met diegene waar je de bestelling geplaatst hebt.

Waar kan ik het adres vinden van de BD Logistics afhaalpunten?

Op de bon die je ontvangen hebt, staat het adres van het betreffende afhaalpunt vermeld.
Je vindt eveneens een overzicht via deze link: https://www.bdlogistics.be/afhaalpunten.

Ik werd geïnformeerd dat mijn bestelling beschikbaar was in het afhaalpunt. Toen ik mijn bestelling wilde ophalen, was deze niet daar. 

Hiervoor neem je best contact op met diegene waar je de bestelling geplaatst hebt.

Ik stelde thuis pas vast dat mijn bestelling beschadigd, niet volledig of foutief was. Wat moet ik nu doen?

Hiervoor neem je best contact op  met diegene waar je de bestelling geplaatst hebt.

Mijn bestelling die ik afhaalde in het afhaalpunt was beschadigd of foutief. Ik heb mijn bestelling ter plaatse geweigerd.

Hiervoor neem je best contact op met diegene waar je de bestelling geplaatst hebt.

Kan ik mijn bestelling laten overbrengen naar een ander BD Logistics afhaalpunt?

Jammer genoeg is het niet mogelijk om jouw bestelling nog te laten overbrengen naar een ander BD Logistics afhaalpunt.

Hoe lang blijft mijn bestelling beschikbaar in het afhaalpunt?

Je pakje blijft 14 dagen lang beschikbaar in het afhaalpunt. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.